א. "כמים הפנים לפנים - כן לב האדם לאדם"
אחד העקרונות החשובים שקבענו לעצמנו בעבודה החינוכית הוא פיתוח יחס קרוב ואישי, קשר בונה אמון עם כל תלמידה.
אנו מפתחים יחס קרוב זה באמצעות שיחות אישיות רבות בין הצוות והתלמידות, וכן על ידי גישה של דלת פתוחה לפניות תלמידים מצד כל אנשי הצוות.
צוות המחנכות מנוסה ומיומן בפיתוח תקשורת פתוחה, אכפתית וקרובה עם הבנות. בנוסף למחנכות, קיים צוות מדריכות בנות שרות לאומי המהוות דוגמא אישית לבנות ומפתחות איתן קשר אישי וקרוב של אחות בוגרת.
ב. "ועשית הישר והטוב":
אמון ואמונה- אלו שני עמודי תווך בהשקפתנו החינוכית.
באולפנא שורה אוירה של אמון, אנו מחנכים ליושר ומידות טובות. הצוות החינוכי משדר יחס של כבוד, ונוטע בתלמידות יחס הדדי של אמון ובגרות.
ג. "כל כבודה בת מלך פנימה":
האולפנא חורטת על דיגלה חינוך לאמונה ולקיום מצוות ברוח התורה והשקפת היהדות. בכך כלולה גם הדאגה להופעה צנועה ופשוטה. אנו מאמינים שחינוך האישיות המכוון פנימה לעומק הנפש , הוא המבטיח את ההליכה בדרך ה' ועשיית רצונו.
אנו צוות האולפנא, בשיתוף עם ההורים, נקראים להעביר מסר זה לבנותינו, ועל ידי כך לחזקן ללכת ברוח היהדות בבחינת "קדושים תהיו".
ד. להיות בשמחה תמיד
אנו מאמינים כי ככל שתאהבנה יותר הבנות את האולפנא, כך תספג בהן האוירה והתורה החינוכית של המקום. אנו רואים חשיבות עליונה ביצירת אוירה חיובית באולפנא, אוירה כזו נוצרת על ידי שמחה והתחדשות, שירה ונגינה, הבאים לידי ביטוי הן מצד הצוות והן מצד התלמידות.
ה. "חנוך לנער(ה) על פי דרכו(ה)"
אנו עוסקים בנושא "המימוש העצמי" גם בצד התאורטי ושואפים להביא את התלמידה לאמונה בעצמה ולביטוי כוחותיה החיוביים. בסדר היום של התלמידות ישנם שיעורים נוספים בלתי פורמליים, אשר מטרתם להעשיר את הבת ולסייע לה בטיפוח כישוריה ואישיותה היחודיים לה. במערכת השעות משולבים שיעורי דרמה, מחול, אומנות ושירה. בנוסף- מוצעות לבחירת הבנות מגמות לימוד שונות ומגוונות הן מן התחום הריאלי והן מן התחום ההומני.
ו. "לכל זמן, ועת לכל חפץ":
אחד הדברים המאפיינים אדם אחראי הוא עמידה בהתחייבויות. בכך כלולה גם ההקפדה על לוח הזמנים. אנו דורשים מן הבנות תשומת הלב ללוח הזמנים באולפנא, בשיעורים ובכל הפעילויות.
ז. "…ותורת חסד על לשונה"
בנות האולפנא מתחנכות לכבוד הדדי, עזרה לזולת וגמילות חסדים.
הדבר מתבטא הן במעגל המצומצם של כל אחת עם חברותיה, והן במעגל הרחב של תרומה לקהילה ולמדינה. הבנות עוסקות בפעילות התנדבות קהילתית מודרכת במסגרת פרויקט "מחויבות אישית". בתכנית החברתית משולבות מידי פעם יציאות לפעילות בבתי חולים, בתי אבות, עזרה לארגוני חסד וכדומה.
ח. "…השמיעיני את קולך"
התלמידות הן שותפות פעילות בכל מה שקשור לפעילות התורנית, החברתית והערכית באולפנא. מועצת התלמידות היא כלי עזר במימוש מטרה זו, והיא פועלת בשיתוף מלא עם הרכזת החברתית של האולפנא. הדבר מאפשר לצוות החינוכי להיות קשוב יותר ורלוונטי כלפי הצרכים השונים של הבנות.
ט. "דרך ארץ קדמה לתורה":
האולפנא מחנכת את בנותיה לריסון עצמי ואחריות ציבורית, הן בסביבת האולפנא והן מחוץ לה. אנו דואגים לטפח את בנין האולפנא וסביבתו, תוך שמירה על סדר וניקיון אשר ינעימו את השהיה באולפנא. התלמידות שותפות לכך באופן פעיל, והן נושאות באחריות לכך במידה רבה.
י. "כשהנשמה מאירה- גם שמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים"
ישנה חשיבות מרובה בבניית אישיותה הרוחנית והתורנית של כל בת ובת דווקא בשנות לימודיה באולפנא, על ידי נתינת מענה לכל בת ובת בנושאים המעסיקים אותה. הדבר נעשה במסגרות שונות- שיעורי חינוך, שיעורי אמונה, חברותות, שיחות אישיות, פאנלים, סמינריונים ושיחות כלליות. כמו כן זוכה כל כיתה לשיחה שבועית עם ראש האולפנא, שעה זו פתוחה להעלאת נושאים שונים המעסיקים את הבנות בשלב זה של חייהן.
יא. "ונמצא חן ושכל טוב…":
האוירה החיובית והפתוחה באולפנא נוצרת על ידי חוויה של קשר וזרימה שוטפת בין הבת לכל הסובב אותה באולפנא. הדבר נעשה דרך פעילויות חברתיות רבות כמו שיחות, שבתות סמינריון, פעילויות שונות על פי נושאים חודשיים , מרצים ואורחים שונים, ועוד.
יב. "אשת חיל מי ימצא"
האולפנא מחנכת את בנותיה להקים בית נאמן וכשר בארץ ישראל, המבוסס על אדני תורה ומצוות. לפיכך, מכשירה האולפנא את הבת כאם וכרעיה לעתיד. הקשר לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל שזורים זה בזה כחוט השני.
המחנכות והמורות באולפנא מהוות דוגמא אישית לכך, והן בבחינת "מודל לחיקוי" עבור הבנות.
יג. "רבות בנות עשו חיל"
אנו מעודדים את הבנות לצאת לשנת שירות לאומי לאחר סיום הלימודים באולפנא. ישנה חשיבות רבה בתרומה האישית של כל בת ובת במקום ובתחום שבו היא בוחרת, הדבר תורם הן לסביבה והן לבת עצמה.